Vart tog alla vägen?

Sitter här nu igen, framför dumburken.. Emilia sover.. disken är diskad och hemmet ser strålande ut!
Funderar vart alla vänner är någonstans?? Så fort jag blev gravid så försvann dom. . Blev jag så tråkig att umgås med? ÄR jag så tråkig att umgås med?
Visst förändras livet när man skaffar barn, man prioriterar allt helt annorlunda!
        Vad som var viktigt förr är inte längre lika viktigt!!

Men jag kan inte låta bli att känna mig lite ensam. . Visst har jag världens underbaraste sambo, och tillsammans har vi världens underbaraste lilla tjej, och snart en till!  Men man saknar vänner som ringer och bara kollar hur det är, eller vänner som hör av sig och frågar om man vill komma över och glo på film eller vad som hellst!
jo jag har barn och familj, men det hindrar inte mig att vara borta några timmar nån gång ibland.. det behöver inte ens vara varje månad..

Kan det vara så att jag inte dricker alkohol längre som gör dom så frånvarande??
Jag har snart varit gravid i över 1 ½ år.. kommer inte ha druckit en droppe på över 2 år när jag är klar med amningen.. och jag klagar inte! Tycker att det är skönt att vakna upp varje helg och inte må dåligt!
Jag har fortfarnde en liten dam som vaknar kl 6 på morgonen och ska ha min uppmärksamhet och kärlek! Då fungerar det inte att ligga bakfull.

Kommentarer
Postat av: Tessan

ringer du till dina sk vänner någon gång då eller bjuder hem dom nån gång ibland? man kan inte alltid förvänta sig att andra ska göra det man aldrig gör själv.
jättekul med barn!

2007-11-07 @ 13:52:38
URL: http://suddan.blogg.se
Postat av: Sandra

Du har mig i alla väder! :)

2007-11-08 @ 18:24:50
Postat av: Colle

Det låter så deprimerande det du skriver och jag hoppas att du inte känner så som det låter.Om du tänker efter så kommer du nog på att DU är inte tråkig, snarare tvärtom.Det är nog så att folk som inte har barn vet inte hur de ska agera när deras vänner skaffar barn,det blir en stor omställnig för dom med(Tror jag).Om det är till nån tröst så finns jag alltid här för dig (du skulle ju kunna va min syster :))).säg bara till!!:)

2007-11-13 @ 12:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0