Jag har vakat!!

Fy vilken vecka det var förra veckan..

Natten till tisdagen vaknar jag av att Linnea hostar och hostar och får ingen luft.. hon blir bara knallröd i ansiktet!

Jag sliter upp henne och springer in på toan, efter kommer Micke i ilfart! Hon låter lite bättre när jag fick upp henne, men både jag och min sambo står som två fån i badrummet.. -Vad ska vi göra??

Jag ringer vårdguiden och dom säger åt mig att amma! Okej? Jag, dum som jag är sätter mig ner och försöker trycka in bröstet på stackars Linnea.. Sen klarnar det i mitt huvud att det faktisk inte går.. då får hon ju ännu mindre luft.. jävla pucko jag är!!

Micke ringer sin mamma som kommer över på en halv sekund.. hon är kvar med Emilia medans vi åker in till Ks..

Vi funderar på ambulans, men hon har ju fin färg nu så vi tar bilen.. det går fortare.

Vi får komma in på en gång och dom konstaterar att det är krupp hon har fått, vårat lilla hjärta!! Hon får andas in medicin i en mask och sen blir hon bättre och vi åker in..

Dagen efter är det bättre..

Onsdag är vi till läkaren med emilia, hon har hög feber och håller på att hosta upp lungorna..
Går hem därifrån med hostmedicin, alvedon och nässprej..

Dagarna går.. åker in till akuten på fredagkväll med Linnea igen.. hon är tungandas och det piper i bröstet!!

Suck.. nu får vi en andningsmask med oss hem..

Emilia vägrar äta mat, får knappt i sig välling.. hon sover inte på nätterna, för då har hon feber och hostar extreeemt mycket.

Efter en vecka av gråt och skrik och sjukhusbesök så är iallfall våra barn bättre, lite hosta kvar men myyycket bättre!

Nu ska jag lägga mig ner och ta igen lite sovtimmar..

Ps.. ska sälja vagnen

image52



image53

Kommentarer
Postat av: Misan

Stackars sötisarna, vad jobbigt för dem! Håller tummarna för att ni skall få hålla er friska nu!

Friska kramar/ misan

2008-04-10 @ 14:59:24
Postat av: Petra

nej usch, stackars lilltjej.. jag hade krupp när jag var liten och kan fortfarande minnas känslan över att vakna upp och inte få någon luft, hemskt!
Hoppas flickorna mår bättre nu :)

kram

2008-04-10 @ 17:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0