cold

Söndag.. klockan är 20:06 och jag har precis börjar varva ner.. ska jag berätta lite snabbt om igår? okej då..

Vi lämnade flickorna hos min mamma runt 12 tiden.. det gick bra förutom att Emilia var sååå ledsen! Hon skrek när jag lämnade över henne till mormor, och skrek när jag gick ut genom dörren! Och jag hörde henne skrika när jag hade gått en bra bit därifrån! Ursh.. sånt får nog vilken mamma eller pappa som hellst att vilja skita i allt nöje och bara sitta hemma och gosa med barnen resten av sina liv!

Fast det gick ju faktiskt bra, Linnea brydde sig inte alls, och efter några minuter hade min syster tagit med Emilia ut och lekt, och sen var allt bra igen. .

Väl hemma gjorde vi i ordning oss och satte oss en liten stund på balkongen för att ta det lilla lugna.. efter ungefär 30 sekunder hade vi spring i benen och bestämmde att vi skulle åka ut lite tidigare! 

när vi kom fram var klockan ungefär 15:17.. och Philip var inte hemma! hehe.. vad gör vi dåå? jo vi satte oss på en varsin stol och tog en öl, skålade och snackade om allt och ingenting.. spanade på ryssarna som höll på bygga på huset.. snackade med en som jag trodde var "byggherre" eller nåt, men fick höra sen att han var typ multibilljonär..
han satt i jeans och nån brun skinjacka och pratade med oss som vem som hellst! Skön typ som inte svävar bland molnen bara för att han suuuperrik! ... ja ja, nog om det...

2 timmar efter våran ankomst börjar de andra komma.. trevligt! det bara väller in folk på gården! pang boom så sitter alla till bords och gnager på en liten kräfta,  sjunger, skålar och tar en sup då och då..  förutom jag,jag blir knäpp och spyr av sprit!

En timma senare upptäcker Micke att jag är alldeles blå om läpparna.. joo, jag fryser ju faktist en del, tror jag skakar lite också! Bestämmer mig för att gå in en liten stund för att få upp värmen i kroppen..  brasan tänds i huset, jag får låna en stor och ullig kofta av fille och till råga på det så drar jag en filt över mig.. sen sitter jag där de närmsta timmarna. Det kommer lite folk då och då och slår sig ner och snackar.. perfekt! Då kan jag sitta kvar hela kvällen.. och det gjorde jag också! Runt 23 har jag rest på mig och dansade en dans, sen beställde vi taxi och åkte till märsta igen.

Micke ville till ck! Ck?? huhhhh??? Vad är det?.. jasså.. KC?? hmm... vänta? har jag missat nåt? Jahaaaa GM!!! okej.. har inte varit där på 3 år, och dom har ju hunnit både bygga om och byta namn sen dess.. så visst kan vi gå in och kolla hur det ser ut. för visst var det 23 års gräns på lördagar?...

Jeeeee right!!!! Helt seriöst så kände jag mig som en gammal gumma när jag stog i kö för att få komma in! Kände hur rynkorna började spricka fram i ansikten på mig.. kråkfötterna sträckte sig längst ögonen!
Vi var in och upptäckte att det var skumparty och gick hem!

Home sweet Home.. jag slängde mig på sängen medans micke gjorde varma mackor.. tog några tuggor sen sov jag gott!!

Emilia och Linnea hade haft det jättekul hos mormor och plus morfar.. moster och morbror! Det hade varit fullt ös hela dan igår ! Kan tänkta mig att min mor somnar ovaggat ikväll!

Nu ska jag slänga mig i soffan och gossa med min gamla gubbe :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0