Frickadeller

Idag skulle Micke bjuda på mat.. eller det lät ju helt fel.. han skulle laga mat här hemma! Och så ville han göra frickadeller (hur stavar man det då???) i currysås och ris!

Hade aldrig ätit det så jag satte mig vid matbordet helt utan en föraning om vad jag skulle få vara med om!
Micke hade lagt upp det jättefint på tallriken, och det luktade gott..

Sen tar jag första tuggan och.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! frickadellen åkte berg-och-dalbana i halsen på mig!  Konsistensen på dom kokta kalvbullarna liknar.. ja vad liknar de? kan tänka mig nåt i stil med testicklar?!
Men jag håller god min, för jag tycker inte att man ska klaga på mat som någon annan har gjort.. speciellt inte om någon man tycker väldigt mycket om har lagat den!

Jag äter upp halva tallriken, sköljer ner det mesta med vattnet, och när Micke ska gå och hämta mer mat så säger jag lite försiktigt att han kan få mitt som är kvar..(jag skäms skäms skäms!!!!)

Han ser lite ledsen ut, eller besviken.. och jag känner mig ännu mer hämsk!
Han som pratat så gott om sina frickadeller i currysås med ris, hans barndommsmat!

Fyy...

Hur som hellst..

Idag var det skola igen.. det går faktiskt bra, jag trivs och tycker det är kul! Gick igenom gymnasiedelen idag och såg lite gymnasie-elever.. plötsligt slog det mig att jag börjar bli gammal!!! Eller så säger vi att dom såg väääligt små ut!
Ja det lät lite bättre :)

Det går kanon för Millan på dagis, hon har varit där fulla dagar nu onsdag torsdag och fredag.. och ja, det funkar alldeles utmärkt! Hon säger inte nåt när vi går, och inga problem när vi ska hem heller!
Jäkla perfekta unge!! Jag känner mig lyckligt lottad som fick henne!

Linnea då.. ja henne är det full rulle på.. hon fick smaka fisk till lunch idag! och det var ingen höjdare!
Micke berättade att hela hon hade skakat! Hon fick kvälvningar stackarn! Så nu lägger vi ner fisken ett tag.. hon kommer nog äta den nån gång!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Åt inte du frikadeller hos Alek någon gång under "beerest" tiden? Hon brukar göra det, det e ju gott jue ;)

2008-08-25 @ 11:28:53
Postat av: Therese

haha stackars linnea.. fisk e faktiskt äkligt :P

2008-08-26 @ 08:36:51
URL: http://terratess.blogg.se/
Postat av: Veronica

Moa åt inte heller fisk i början. Hon fick oxå kväljningar först.. Hon äter det nu, men det ska vara någon speciell isåfall med mycket sås till. Torskfilé i äggsås går ner och även fiskbullar i hummersås.

2008-08-30 @ 07:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0