Pippi-tält!

Igår fick vi nåt infall och bestämmde oss för att köpa ett sånt där roligt lektält till millan..
kollade lite snabbt på nätet och hittade ett ursött rosa prinsesstält!
sagt var gjort och vi stoppade in barnen i bilen och drog iväg till barnens hus!

Jag älskar att gå i leksaksaffärer.. det finns sååå mycket roliga saker!

Innan vi åkte så "bestämmde" vi att vi skulle köpa ett pippitält, ja ni vet, ett fyrkantigt litet hus..
Men när vi kom dit så hittade jag bara ett rosa fint runt prinsesstält.. (åååh detta vill jag haaaa)

Efter en snabbrunda i affären så gick jag och Emilia för att hämta det rosa tältet, och när jag sen möter micke igen ser jag till min fasa att han har hittat det förbaskade pippitältet!!
-Titta vad jag hittade!
-öö, jaha.. vart låg dom? Ja men vilken ska vi ha nu då?

Tillslut säger micke att jag får bestämma.. men påpekar hur roligt barnen har på bilden till pippitältet!

Okej.. försöker få Millan att välja, men hon är mer intresserad av en trampbil..

Typiskt. . jag väljer pippitältet, tänkte att jag inte alltid kan få som jag vill... damn!!


Väl hemma så sliter vi upp förpackningen och sätter ihop tältet..

"shit" tänker jag.. det blev inte alls som jag ville ha det..
Mitt rosa fina prinsess rum är helt borta.. och istället ser jag ett stort fult senapsgult pippitält!!!! där

Micke tycker det har sin charm..

Jag blir på uruselt humör.. (fruktansvärt omogen, jag vet)
 
ååååååh!!!! Vill bara lämna tillbaka det, men tyvärr så har vi ju nästintill slitit upp kartongen..
alla nödlösningar går igenom huvudet på mig, balkongen? blocket? ska vi ha det hos farmor och farfar?? Min mamma kanske vill köpa det till dagis?

Men sen tar jag mitt förnuft till fånga.. Emilia gillar ju faktiskt sitt tält, hon har sin spis där inne, och hon släpade in en stol och en pall dit innan hon somnade igår..

Tältet får stå kvar!!!

Kommentarer
Postat av: therese

Jag tycker pippi tält va en bra ide, kommer håg när jag va lite, gu va jag älskade att leka i mitt pippitält.. jag tror det va ett bra beslut :)

2008-08-10 @ 14:20:11
URL: http://terratess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0