Fingerfärg!!!

ååååh det måste vara jävullens påhitt!!

Emilia fick fingerfärg i julklapp av min urgulliga faster, och nu i mellandagarna tänkte jag vara lite pysslig och satte ner barnen vid bordet för att måla. Tänkte ligga steget föra och klädde av dom kläderna så de bara satt i sina blöjor!
Tejpade fast pappret i bordet och sen satte vi igång... men allt gick så fort!! Helt plötsligt hade Linnea stoppat färgen i munnen och Emilia hade målan sina händer, sitt ansikte, magen.. osv osv.. och där står jag och försöker hålla god min när micke kommer in i köket!
(Ska tillägga att Micke är pedant.. superpedant!!!)
Han tittar runt och jag ser paniken börja växa fram i ögonen på honom..

-Har du verkligen koll här?? Frågar han min

Neeeeej!! Tänker jag!!

-Ja det är klart! svarar jag

Sen tar jag Linnea och sätter in henne i badkaret, men innan jag hinner få på vattnet så har vi färg på hela väggen i badrummet, hela badkaret är blå/brunt!
Sen springer jag snabbt ut i köket igen för att kolla till Emilia.. bestämmer att hon också har målat klart då hon har mer färgi munnen på pappret!

Micke sätter sig i badrummet och säger.

-verkligen roligt det här! Det tog 5 minuter för er att måla, men det kommer att ta minst en halvtimme för dig att tvätta rent allt!!

-Du är så rädd för lite kladd micke.. låt barnen ha lite roligt och låt dom kladda!!! säger jag!
Men han har ju rätt!! Och det är det värsta jag vet! När han har rätt och jag har fel.. in i det sista försöker jag se det positiva med den här förbannade fingerfärgen.. men lyckas inte.

När köket är rent och barnen sitter i soffan går jag in till Micke som fortfarande sitter i badrummet.

-okej, du hade rätt.. det här var ingen bra idé!

Fingerfärgen som blev kvar är nu slängd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha låt ungarna kladda.. går ju bort med vatten. å JA jag vet hur det ser ut när dom målat med fingerfärg.. ser FÖRJÄVLGT ut. men dom tycker de e kul=)

Ha en bra nyårsafton //S

2008-12-30 @ 11:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0