"Lill-Lördag"

Det där med lill-lördag har fått en annorlunda betydelse när man skaffat sig barn.. man kan inte längre svänga runt och helt spontant och impulsivt hänga med ut på väääärsta festen, eller ens ta en öl bara så där. det fungerar inte längre. Tycker att de som faktiskt gör det trotts småbarn klassar sig själva som oansvariga föräldrar!

ojsan så jag var på hugget idag då.. nä, faktiskt inte, jag är ju alltig grinig och på hugget ;) (glimt glimt)

Våran "lill-lördag"

Jag slog på stort och bjöd familjen på en fantastisk tvårätters middag!

Till varmrätt serverade jag superenkel kasslergratäng.

koka ris och lägg upp i en ugnsform
häll på lite café de parissås, strimla kasslern över..
lägg ut ett gäng ananasringar och strö riven ost..
in i ugnen, 200 grader, tills osten är "klar"

sen blev det fruktsallad till efterrätt..

barnen åt som aldrig förr!!
sååå himla kul att se när dom verkligen tycker om den mat jag lagar!

pluss i kanten att micke också gillade min mat :D

Kommentarer
Postat av: Therese

Menar du aldrig?? :S

2008-12-09 @ 22:00:23
URL: http://terratess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0