smörgåstårtor

På lördag ska vi fira min Morfar som fyllde 70 år i tisdags.
Jag har då fått äran att göra två stora smarriga smörgåstårtor!

Det som är så kul, (iallfall för mig) är att jag ska försöka lyckas med två helt nya tårtor..

Jag som bara har tonfisk/räkor som erfarenhet ska nu ge mig på en skagenröra och en ost/skink-tårta!

Jag tycker ju att det är jättekul att stå i köket hemma och fixa och trixa, så detta blir nog bra!
Det som är svårast är nog att få till det så att det ser bra ut också.. euhm.. inte min starkaste sida kanske.

Fick ett tips av Micke.. -Det är bara lägga på mycket, så att det inte ser snålt ut. Då blir det bra!

Måste sätta mig och plugga inför proven i morgon också.. två stycken har jag.. sen måste jag börja med ett Tema som också ska vara inlämnat i morgon.. pust! Skulle vilja stanna tiden lite så att jag hinner ikapp allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0