Brinnande KÖTTBULLAR!!!

Innan jag berättar om de brinnande köttbullarna så måste jag bara säga att jag är ingen mästerkock, men jag VET hur man tillagar köttbullar på det traditionella viset!

Hursom hellst!

Igår till lunch så skulle jag göra lite macaroner och köttbullar till dottern. Och eftersom hon inte gillar när det blir  sån där hård stekyta så bestämmer jag mig för att tillaga dom i micron! Det står på påsen att man KAN laga dom där, det står till och med HUR!

Lägg köttbullarna i en skål och värm på full effekt i 4 minuter (halva påsen)

Okej, det var där jag tabbade mig, jag hade nämnligen bara 4 köttbullar i 4 minuter...

Plötsligt kommer det brun tjock rök utbolmandes från micron! ! ! Jag stänger snabbt av den och öppnar upp alla fönster vi har i huset, dörren står på vid gavel och altandörren likaså!

Och det luktar inte brända köttbullar, det luktar SKIT! .. som om jag hade micrat en död råtta eller nåt..
Jätteläskigt.. jag klär på emilia varma kläder så hon inte ska bli förkyld av all vädring.. sen börjar storstädningen!

Micron är totalsanerad, golven är skurade.. lukten börjar försvina..

Till kvällen när emilia ska få sin välling kommer lukten tillbaka.. så fort vi använder micron så börjar det stinka brasa i hela lägenheten!!!  Det måste ju vara något allvarligt fel, menar.. ett par brända köttbullar kan väl inte orsaka den där lukten..
Misstänker att det bara var en ren tillfällighet att mina köttbullar låg där inne då micron pajjade!

Har vädrat skiten, men det stinker ändå.. måste ha brunnit i motorn.. eller vad tror ni?


Hur klarar man sig utan micro? Jag skulle försöka värma på lite lunch till millan idag, men lyckade bränna maten i kastullen.. typiskt.. ! Fick ett mindre utbrott och bestämmde mig för att idag åker vi och köper en ny!!
Det tog nästan 5 minuter att laga välling på spisen! Det hade gått fort om jag inte värmt den för länge. Blev ju tvungen att stå med flaskan i rinnande kallt vatten!

Stackar Emilia, välling till lunch!



                                                     


Kommentarer
Postat av: Colle

Hahahahahaa....har man en gång brännt nåt i micron tar det flera veckor innan lukten försvinner så det är inget fel på micron,mina grannar brände popcorn i micron och det luktade skit i 2 veckor innan det försvann...

2008-01-23 @ 12:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0