Gravidosaurus!!!

Fick en liten påminnelse idag om mitt bloggande. Och jag som hade tänk lägga ner den biten, men när man får lite uppmuntrande komentarer så är ju det omöjligt. Så nu fortsätter vi blogget!

2008 är här! Herregud så fort tiden går.. Hur ser mitt liv ut?

Ja, har fortfarnde mannen i mitt liv vid min sida.. (blir lika förvånad för varje dag han står ut med mig, dock oerhört tacksam för att han faktiskt gör det)

Våran lilla dotter växer så det knakar! Hon springer runt både ute och inne och verkar älska sitt liv!
Hon älskar mat och äter allt, även PÅ allt.. (tänder)
Artig är hon också, säger tat tat (tack) både när hon ger och tar saker.

Flickan i magen växer även hon, nu är det bara 27 dagar kvar till leveransdatum. . Längar efter att få hålla den lilla i min famn!

Längtar också efter att INTE vara gravid, hur underbart det än är för det mesta, så saknar man att kunna klä sig lite fin då och då..

Saknar att kunna se min dotter när hon kramar om mina ben..

Saknar att vara rörlig, har lagt på mig några extra kilon vilket gör mig oerhört.. klumpig!? ja, det ordet låter passande!



Igår packade vi ner Emilias spjälsäng, hon vägrar sova där så nu står en vanlig 90 säng i hennes rum.. Ja hon ramlade ner på golvet första natten (hade lagt massa madrasser och kuddar på golvet) Ska klura ut något fiffigt att ställa som stöd så hon inte faller fler nätter :)

Hursomhellst.. När vi packar ner spjälsängen så säger Micke - Vi kommer bli rika när vi ska sälja alla barnsaker.. så fort 2:an inte behöver dom.

Till min fasa hör jag mig själv säga : Men tänk om vi ska ha fler barn då?, Är det inte bäst att spara allt?

VAAAAAAA!!!!  Min hjärna stannar upp och ser förvånad ut.. sa JAG det där?? Jag som är fast besluten om att det BARA ska bli 2 barn!!! Är jag inte less på att vara gravid? Går jag inte och suckar och stönar varje dag om hur jobbigt det är??
Nog för att barn är det underbaraste som finns, och jag älskar mina barn och ångrar absolut inte att vi skaffade dom.. (räknar redan med 2:an)

Börjar misstänka att det var min försvrängda syn på att slänga saker som talade till micke.
Har extremt svårt att slänga/göra mig av med saker..
Efter Nyår tillexempel så skulle jag och Micke sluta med sötsaker och läsk.. Vi hade några kakor som jag hade gjort till julen kvar i skåpet.. och det gjorde ont i mig när vi slängde dom! Försökte desperat att få tag på min bror för att ge bort dom.. men icke...


Lägger in lite bilder nu



                                                

Millan är Julfin                           Millan & Pappa på Nyår           Mamma & Millan på Nyår


Kommentarer
Postat av: Colle

Äntligen en uppdatering:) dumt att sälja saker när det inte är säkert med endast 2;)

2008-01-07 @ 13:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0