låga hjärtljud!!

Igår var jag till min barnmorska på vanlig rutinkontroll... Emilia var kvar hos min mormor och morfar.

Så hoppar jag upp på sängen så Bm kan lyssna på hjärtljud och mäta magen..

Hon börjar med hjärtljud, lyssnar några gånger men säger ingenting!!

-Vi mäter magen och sen lyssnar vi igen sen..

"Jahaaaa" tänker jag.. blir genast superorolig..

Hon mäter, och den har inte vuxit någonting sen förra besöket för 2 veckor sen..

Men det är nog för att magen är lägre nu säger hon.

Sen lyssnar vi på hjärtljuden igen, men då säger hon att dom är lite låga..
Så hon ruskar till magen för att väcka lilla Linnea.. men hjärljuden stiger inte fördet!

Hon ringer Karolinska sjukhus och frågar om dom har tid för mig på en gång..

Shit tänker jag.. nu går allt åt pipsvängen!

Hon säger också att det förmodligen inte är någon fara, men att hon vill att de ska kolla extra ändå.

Sagt var gjort, ringer micke och säger att vi måste åka in, han slänger sig i bilen direkt och hämtar upp mig, Millan är kvar hos min mormor och morfar..

känns som att 110 på motorvägen var alldeles för sakta!!

väl inne ser allt bra ut med lilltjejen.. man ser också att mina sammandragningar kommer tätt.. så snart blir det nog bebis!!!!


Nu ska jag ta hand om min lilla dam som håller på och försöker gnaga sönder våran byrå!!

Kommentarer
Postat av: dee

jisses, jag had eju fått en hjärtattack om jag varit i din sits!!
Nervös som få!
Jag håller tummarna tills lilla Mr.Burns pluppar ut :)

2008-01-22 @ 17:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0