2 barnsmamma..

Hur är det att vara 2 barnsmamma? går det bra? är det jobbigt?

Jo, i början tyckte jag att det var jätte jobbigt.. det var svårt att veta hur man skulle bete sig, om båda skrek, vem skulle jag ta först? Hur skulle jag hinna med allt?

Men allt löser sig, att vara förälder är en roll man växer in i, oftast så kommer allt så naturligt, men många gånger har jag ringt min mamma, min mormor.. Mickes mamma och bett om råd!

Det är mycket som ska hinnas med..

Man ska upp tidigt
Byta blöja
fixa välling
Byta nästa blöja
fixa ersätting
Mata
Byta kläder
Äta frukost
Borsta tänder
Bädda sängen
Byta bajsblöja
Lägga barnen
Plocka disk och plocka undan lite hemma
Dags för lunch
Laga lunch
Se till att Emilia äter
Försöka ge linnea smakisar
Försöka få i sig lunch själv
Tvätta emilia
Byta kläder
Byta blöja
Diska
ut och leka
in igen
tvätta händerna på emilia
dags för mellanmål
leka
läsa
måla
underhålla Linnea samtidigt
börja laga middag
äta
tvätta av emilia
diska
bolibompa
borsta tänder
välling
nattning

ligger sedan däckad i soffan men rödsprängda ögon och försöker le lite åt Micke, man vill ju vara en glad sambo.. Jag?? trött??? oooo nej!!!

Men trotts alla måsten, så ÄLSKAR jag att vara mamma till mina flickor! Det är ett underbart liv! Ångar inte mina barn för 5 öre! dom är mina juveler!!

Ett exempel.. Linnea skriker lite på golvet i köket, Emilia rusar dit och försöker trycka in sin napp i munnen på lillasyster!

Emilia vaknar på morgonen och letar efter lillasyster, när hon tillslut hittat henne mellan mamma och pappa ler hon med hela sitt söta ansikte och säger "heeeej"

2 barn, lite mer jobb men dubbelt så mycket att älska!!


Mina juveler



2 trötta juveler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0