Kärlek..

Hur överlever kärleken? Hur får man allt att fungera?

För det första så gäller det väl att hitta någon som man faktiskt står ut med! Sen är det nog en fördel att man är på samma plan i livet.

Men i längden, så är det itne svårare än att tanka varandra lite då och då.

Tänk er bilar, dom rullar på.. men, om man låter bli att tanka och vårda dom, ja då rullar dom inte många meter..
Samma är det med kärleken och förhållande..
Men vadå tanka?? Vad menar jag nu då?

Jo, man måste fylla kärlekstanken.. göra saker för den andra, saker som man vet uppskattas.. man behöver inte bjuda varandra på lyxresor och liknande, det är småsakerna som betyder nåt.. och att bara säga att man älskar varandra varje dag är heller ingen större hit.. "Jag älskar dig" kan vem som hellst säga.. det är vad man gör som räknas..

Jag brukar massera Micke på ryggen på kvällen, det vet jag att han uppskattar.. då fyller jag på tanken lite..
Ibland tokstädar jag hela lägenheten några sekunder innan han kommer hem.. så det blänker, det uppskattar han också..

Detta är viktigt för att få det att fungera... ingen tankning.. ingen kärlek..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0