Mördare i Sigtuna

Det var en helt vanlig morgon (så började jag alltid mina berättelser i mellanstadiet)
Emilia hade precis ätit klart sin frukost och jag kröp ner under bordet för att plocka upp lite smulor/ostbitar/korvbitar/skinkbitar.. osv osv.. när jag plötsligt ser ett litet äckeldjur som ligger där och stirrar på mig.

Den är ungefär 2cm lång, ser ut som en skalbagge fast med kännselspröt!!!
Hjärtat gör en frivolt! KACKERLACKA!!!  Jag springer ut i hallen, hämtar Mickes skor (större chans att man träffar odjuret) BANG BANG BANG BANG BANG!!!!!

Emilia tittar förvånat på mig!

Ja, den är iallfall stendöd..

Efter lite googlande så kommer jag fram till att det nog inte var någon kackerlacka.. jag lägger det åt sidan och hoppas jag slipper se fler av dom i vårat hem! Skönt att vi slyttar snart!

Senare kommer min lillasyster Rebecka hit!
Emilia sitter och äter lunch när någon plötsligt börjar rycka och slita i handtaget till våran ytterdörr!
Denna någon nöjer sig inte med att rycka i handtaget utan börjar ringa på som en galning och är på väg att banka in dörren!! Mitt stackars hjärta gör nu ännu fler frivolter, jag har hjärtklappning och mina händer skakar!
Jag ringer Micke och talar om vad som händer.. jag är helt säker på att detta är en mördare som är på väg in och ska ha ihjäl oss! -Vi har väl inte packat ner Global kniven än??? frågar jag ängsligt Micke!
Han tycker det är bättre om jag tar dammsugaren, så kan jag stå en bit ifrån och sloss..

Efter ungefär 3 minuter slutar det.. det blir tyst..

Jag och Rebecka tittar på varandra.. båda är jätteskakis! En nära döden upplevelse nästan!

Efter nån minut så ser jag en polisbil köra förbi huset.. precis som att dom letar efter en mördare som är på rymmen! Sekunden senare ser jag någon springa förbi på baksidan, sekunden senare är Micke på väg hem! Han ska köra oss till märsta, här man man ju inte vara!

Jaa.. hur gick det då?
Jo min mördare visade sig vara en liten flicka som var och hälsade på våran granne. Hon hade sprungit vilse i trappen och fått riktigt panik!
Så medans hon stog och var livrädd utanför våran dörr, stog jag på insidan och höll på att skita på mig!

Vad ska man säga, denna händelse säger en hel del om vårat samhälle! Det händer ju så mycket skit överallt!

Givetvis säger det en hel del om mig med.. att jag är en dramaqueen som gör en höna av en fjäder! Kanske förstorar upp saker lite smått.. eller jätte mycket!

Ser nu att micke har somnat i soffan brevid mig, ska lägga honom i sängen nu..

Natti

Kommentarer
Postat av: dee

Jag hade ju seriöst sktit på mig om någon bankade på min dörr så där som det stod i din blogg!

Jag hade dött fler gånger om och sprungit en mil iväg från det där krypet! och skrikit! :P

2008-06-25 @ 20:32:48
Postat av: Therese Pettersson

Hehe det låter som en händelserik dag..

Men undra vem polisen jagade :/ skönt o slippa criminella sigtuna haha :P

Kiss Kiss

2008-06-26 @ 16:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0