Praktik

Jag har då börjat praktisera nu på ett äldreboende.
Shit tänkte jag från början, jag som aldrig jobbat med människor, hur ska jag klara av det?

Tidigare arbeten: Cateringlastare på Arlanda, Lager-råtta, verkstadsmontör.. ja ni ser ju!

Och hur skulle jag klara av att gå omkring och vara glad och trevlig hela dagarna samtidigt som jag torkar gamlingar i röven?? Den inställningen har totalt förändrats kan jag säga!
Jag trivs som fisken i vatten!!! Jag tycker det är skitkul att åka till min praktik, personalen är underbar, de boende är urgulliga! Detta gör mig så taggad till mina studier!

Och på tal om studier, jag lägger ner hela min själ i mina arbeten som jag lämnar in, jag sitter på biblioteket och lusläser faktaböcker för att få ihop ett perfekt arbete, sitter sent på kvällarna för att allt ska klaffa! Och idag när jag fick tillbaka betyg på min senaste inlämnade rasade min värld.

Läraren vill att jag skriver i en speciell ordning, jag ska skriva mer fakta!!, inte mina egna åsikter.. osv osv!! Jag har bara lust att sätta mig i en garderob och gråta! Jag kan alltså skriva samma sak fast i en annan ordning?!?
Vet inte om det är min trötthet som gör mig extra känslig, eller nej, jag är alltid extra känslig!

åh får ont i magen och har lust att sätta mig nu på en gång och göra om hela skiten, men jag orkar bara inte! Och jag som hade sett fram emot en lugn och skön helg med familjen, min fina fina familj! Mikael, Emilia och Linnea!
Blir kvällsplugg hela helgen! suck!

Nä, måste skaka av mig detta nu, det får jag ta itu med i morgon..

Ska gå och pussa på mina barn sen ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis få en välförtjänt sömn!

Älskade Emilia


Älskade Linnea

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag tycker att du är super duktig som pluggar, det är din grinlärare som har fel, du har säkert gjort ett super duktigt jobb, de är din lärare som lever kvar på 1840 talet och vill att man skriver på gammelsvenska.. mupp!

Åhh va stora tjejerna har blivit!

:)

2008-11-07 @ 14:03:38
Postat av: Petrus

Du har blivit utmanad i min blogg :P

2008-11-10 @ 18:47:50
URL: http://ptra.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0