Shit

klockan är strax efter 6 en lördags morgon.. jag sitter och halvsover på bussen till Sigtuna, praktiken. Plötsligt vaknar jag till när busschaffisen lägger plattan i botten!! Bussen skakar och skumpar och han måste köra minst 200km/timmen! Jag märker att vi är på raksträckan över bron till sigtuna, den stora bron.. Och jag förstår ganska snart att om chaffören tappar kontrollen så kommer denna buss ligga under vattenytan!!
Jag tittar omkring och letar efter en utväg, utifall det värsta skulle hända..

tag hammaren, slå sönder glaset, så står det på fönstret bredvid mig. Vilken jävla hammare??? Jag tittar runt och den där hammaren måste ha fått fötter och dragit iväg som en avlöning! Jag börjar leta efter andra alternativ.. och kommer på att jag kan pressa mig ut genom vädringsfönstret.. OM det skulle behövas!

När bussen har åkt av bron, och jag förstått att jag skulle överleva slumrar jag till igen..

jag? störd? jo ibland så :p

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahahahaha... jag har varit med om exakt samma sak :)

Hatar när dom kör så fort :/ Får panik!!

Och så letar man efter en plan att ta sig ut ifall det skulle hända något :)

2008-11-19 @ 22:45:22
Postat av: dee

jag har med märkt att den där "hammaren" inte finns någonstans.. det känns ju väldigt tryggt! (inte)

2008-11-20 @ 19:02:13
Postat av: dennis

haha du e rolig du

2008-11-27 @ 01:25:16
Postat av: jenny

har din blogg dött ut??

du skriver aldrig längre..

kramen

2008-11-27 @ 08:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0