Baka och sånt

Vet int evad det är med mig, men jag är inne i någon fas då jag ÄLSKAR att baka bröd och laga mat! Jag tycker det är skitkul! Ska pröva mig på något annat bröd än vanligt frukostbröd.

Och sen till maten!!

Som barnfamilj blir det väldigt mycket "vardagsmat" (köttbullar m. potatis, makaroner och korv, spagetti och köttfärssås.. osv osv)

Och den där förbannade köttfärssåsen har jag alltid haft problem med, det är inte många gånger jag får det att smaka bra!

MEN!!! Nu igår ficka jag den att smaka väldigt gott.. så jag måste skriva ner den tänkte jag.

Min spagetti och köttfärssås

Stek lite köttfärs
salta
släng i en tetra med krossade tomater
rör om lite
häll i ett paket med matlagningsgrädde
(ooops, nu blev det alldeles för vitt!! Ser inte ut som köttfärssås längre!!)
Spruta i lite ketchup för att få tillbaka färgen, ta i lite soya också!
salta igen
häll i lite lite kummin
Och några sprut med senap!

Pasta till såklart

inte jag som lagat

Låter lite sådär med det är faktiskt jättegott!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej hej! Det blir mycket smakförändring med bara en köttbuljong ;) Sen är det gott med paprika (röd föredrar jag) och oliver om man tycker om det ;)



Kramen

2008-10-18 @ 00:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0