Emilia

Emilia har ju varit lite fattig på ord, hon har inte sagt så mycket, eller jo.. hon har ju snackat med mest på sitt egna lilla språk. Men nu börjar det lossna.. man hör verkligen hur hon försöker forma munnen och få ut massa ord!

För nån kväll sen när jag skulle natta henne så säger hon..
 "mamma! Baaas (bajs) Mamma titta"  jag kikade efter med ingen plutt låg där.. hehe.. men jag förstog ju vad hon sa iallfall!

Och igår när Micke nattade hörde jag ett brak ifrån Emilias rum.. sågra sekunder senare säger Emilia..
"åhh pappa baaaas!!
"Nej pappa pruttade bara"

Och jag höll på att garva ihjäl mig!

Föresten.. det är naturligt att prutta.. alla gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0