Emilia är sjuk :(

Ja, min lilla söta gulliga fina älskling är sjuk!!

Det började redan i förrgår egentligen.. Hon var lite hängig och på natten vaknade hon jättemånga gånger och hade mardrömmar. . men på morgonen var hon pigg igen så jag bestämmde att hon skulle få gå till dagis ändå..

När jag hämtar henne efter sina 5 timmar så säger personalen att hon inte riktigt vart sig själv.. hon har ätit dåligt, och inte varit den glada Emilia som hon brukar vara. .

När vi kommer hem ser jag några prickar på hakan, tänker att det kan ju lätt bli så nu när det är kallt ute när hon har napp. Till middag vill hon inte äta nånting, inte ens vällingen går ner.. och när hon börjar spotta ut nappen så blir jag riktigt orolig. Tittar lite närmare på henne och ser att hela hennes mun är full med blåsor??!! Vad är detta??

Jag ringer vårdguiden och får till svar att det låter som vattkopper.. okej tänker jag.. finns inget mer vi kan göra ikväll då.

I natt har hon haft hög feber, hon har druckit 3 fulla små vattenflaskor med vatten.. vaknat hela tiden och drömmt. Hon fick sova inne hos oss så man kunde ha lite koll..

När hon vaknar är de flesta prickarna på hakan borta, hon har ätit en flaska välling och verkar lite piggare.

men jag ringde till bvc ändå och fick läkartid 10:30.. Känns skönt att man blir tagen på allvar!

Hoppas man kan få svar på vad det är hon fått..


Kommentarer
Postat av: jessica

naaaw plutten då :(



Ge henne en puss från mig!

2008-09-18 @ 14:31:31
URL: http://yessicaa.blogg.se/
Postat av: Therese

stackars liten :(

2008-09-18 @ 17:15:49
URL: http://terratess.blogg.se/
Postat av: Therese

Din blogg är värderad till: 4 839 kr



Http://bloggvarde.se



:D

2008-09-23 @ 12:13:35
URL: http://terratess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0