Åhåhåhåhåhåh

Jisses!

Religion säger jag bara.. detta tabubelagda samtalsämne!

Visst, jätteintressant och oerhört viktigt att ha kunskap om när man ska arbeta inom vården. Men jag FÖRSTÅR ingenting! 

Varför kan INGEN skriva en ENKEL faktabok där det står klart och tydligt om allt man vill veta.

Om man söker på internet så får man bara läsa om hur alla religioner uppstod.
Men det står tamejfaaan inte ett dugg om deras syn på sjukdomar och omvårdnad!

Hur vill en hindu bli omhändertagen?? Hur vill en muslim bli matad?
Jag fattar ingenting.. absolut ingenting..

Jag blir GALEN!!!!

Jag lider!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Asså det där är helt sjukt.. för det är upp till brukaren hur den vill ha det. Alla är inte likadana.. Det är därför det finns levnadsberättelser. Det är samma som att alla inte vill gå upp kl 8 på morgonen, en del är vana vid att ha sovmorgon innan dom kom till hemmet. Eller vad dom gillar att göra.. Alla gillar tex inte att spela bingo på fredagar..

Allt är helt upp till brukaren.. och som jag sa levnadsberättelsen är en vikrig del när dom kommer till hemmet.



Lycka till!

2009-08-31 @ 20:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0