odjur..

Jag menar såklart våran katt Stellan!

När barnen väl sover längre än till 05:30.. så vaknar man av ljudet av en katt som spyr! Då blir man sådär lagom glad.. Det är ju bara kliva upp och göra rent, gå och lägga sig igen och försöka få barnen att somna om åtminstånde en liiiten stund till. Vilket självklart inte går!
Några minuter senare hör vi hur Stellan hulkar igen.. (!!!!!!!!)
När jag åter igen kliver upp ser jag hur han har spytt ner lite julpynt också.. suck.. suck suck!!!

Vad är det för fel?? Jag fattar ingenting. Till veterinären har vi ju redan varit, och efter att dom lekt fotograf med röntgen på vår bekostnad så hittade dom ju inget fel på honom.

Man får väl bli sin egna lilla doktor antar jag..

Steg 1:
Varför spyr han?

Svar: För att han äter blomblad i barnens rum (ogiftiga)

Varför äter han blomorna? Varför vill han kräkas?
Inte pga hårbollar iallfall, för det ända han spyr upp är mat!

Svar: Han äter för mycket mat??? Äter han fel mat??

Det är påfrestande vill jag lova..
dels för att någon man tycker om uppenbarligen inte mår bra, och dels för att han förstör så mycket med sina spyer och sitt kisseri i badrummet (badmattor och golvhanddukar)




Men han är ju söt iallafall...

Kommentarer
Postat av: maria

Hej erika! Min syrras katt var inne katt förut och hade alla möjliga konstigheter för sig men så fick han av andra anledningar flytta till min pappa o fick börja vara ute o alla problem försvann... huxflux men det är kanske svårt att låta honom vara ute när ni bor en våning upp.. men det brukar göra susen o låta dom få vara ute... ja eller jag vet inte han är jätte söt iallafall=)=)

Vad duktig du är som klarat skolan o fått jobb o allt, grattis=)

kram maria

2009-12-27 @ 17:45:47
Postat av: Jenny

han kanske har bullemi? :P

2009-12-28 @ 07:18:29
Postat av: Petra

Ikafika! Dom kan spy lite då och då, det gör smirre också och det är bara mat som kommer upp. Han låter som en gammal gubbe som hostar ibland :P Så länge inte Stellan är hängig eller har feber så är det lugnt. Men testa att avmaska :)

2009-12-28 @ 15:17:22
URL: http://ptrasbilder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0