Tröttmössa

Det märks att decembermånaden har tagit hårt på mig med alla kalas, skola, jobb och lite till..
Idag när jag kom hem från jobbet så hade jag hängt upp min jacka bland handdukarna!!!?! Micke morrade lite medans jag garvade, och samtidigt  blev en gnutta rädd för mig själv.. Jag kanske skulle behöva vila lite.. ?

Nåja.. nu är jag iallafall ledig i två dagar, sen jobbar jag fredag till söndag, ledig måndag, jobbar tisdag och SEN är jag ledig i 5 dagar!!! DÅ ska jag ta igen mig för sen börjar allvaret på KS!!

Egentligen skulle jag inte in och blogga nu, utan jag skulle kika lite efter recept till nyår..
Jag är expert på att laga lätta och enkla vardagsrätter som barn älskar, ni vet.. korv och makaroner, spagetti och köttfärssås, korv och makaroner igen.. Men när det ska till med något festligare, då blir det problem i ikahuvudet!

Jag tänker oxfilé, eftersom det är nyår.. men så säger snålistarmen ifrån.. Är det verkligen så stor skillnad på oxfilé och fläskfilé.. va?

Rostbiff kanske?



Oxe vs grisen




Kommentarer
Postat av: Linda

Har aldrig köpt oxfile själv för det svider ju verkligen i plånboken då.. men däremot har jag ju ätit det massor av ggr.. när nån annan betalt då.. ;)

Och det e ju himmelskt gott ;)

Men kommer man på nån lyxig rätt med fläskfile så funkar ju de me gumman..

Låt fantasin flöda.. eller vänta.. va det den du inte hade.. ? ;)

Leta på nätet :)

Kram

2009-12-29 @ 22:08:05
URL: http://lisama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0