Tillsatser

För någon vecka sen så satt jag och läste igenom min mormors veckotidning. Där var det en mamma som hade börjat utesluta alla tillsatser i maten. Först hade det börjat som ett expriment men om jag förstod allt rätt så hade hon fortsatt så.
Efter jag läst denna artikel så har jag själv börjat titta lite mer noga på vad det är vi stoppar i sig.
I morse när vi satt och åt frukost vänder jag på knäckepaketet och ser att det till och med finns E-nummer där!!
What??? I knäckebröd? Är det för hållbarheten eller är det för att brödet ska "se" godare ut eller? Man börjar ju undra..
Tror inte att alla tillsatser är så väldans bra för oss faktiskt..

Hur löser man det då? Det är ju inte så att man har tiden att stå och baka sitt egna bröd varje dag eller rulla sina egna köttbullar jämt. Fast det kanske är så att om man bara gör det till rutin så blir det inte så tidskrävande.
Det blir som att gå på toaletten, tidskrävande men man gör det ändå. hehe


Kommentarer
Postat av: Petra

jag lagar alltid från skratch, köttbullarna är inte så jobbiga att rulla :) sen kan man bara skjuts in i ugnen så slipper man stå å steka, kan man göra annat kul tills dom är klara!! :) gör det, det är ju mycket godare med hemmagjorda och tar inte alls mycket längre tid! :)

2009-02-05 @ 09:42:04
URL: http://petraplutt.blogg.se/
Postat av: Therese

Ika fika.. jag har preci läst, äkta vara och den helmige kocken.. böcker där det bara står om dessa tillsatser.. efter de böckerna känns det som det inte finns nån riktig mat.. till och med det nybakade brödet på maxi har Enr.. Först vågade jag knappt äta nått.. inga mera masariner iaf för där betyder e nr att det är grisfett i dem.. i hate fett.. de böckerna rekomenderar jag iaf

puss o kram

2009-02-05 @ 21:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0