wok

Idag skulle vi äta wokgrönsaker med fläskfilé och nudlar..
Eftersom barnen lekte för sig så tänkte jag passa på att skära upp köttet innan Micke kom hem..

Nu är det så här, här hemma har vi 1 vass globalkniv, och några slöa cervera knivar. Jag tar såklart det vassa, eftersom Micke har predikat om att det är lättare att skära sig med en slö! Jag trodde blint på honom men nu har jag ändrat uppfattning..

En slö kniv kommer inte igenom huden så lätt som en vass! Jo, jag har givetvis skärt av mig halva pekfingret..
(överdrev en aning, men det blödde ganska mycket iallfall)

Micke fixade iallfall ihop maten och det blev supergott!!! Åååååh va gott det blev, kunde inte sluta äta. Tror att det är så att jag verkligen avskydde wokgrönsaker när jag var liten, så det är inget jag förätit mig på.
Millan gillade det inte alls, men Linnea åt.. (säg nåt den damen INTE äter)

Sen testade vi en ny sovmetod idag.. eftersom jag lessnat på att ligger 40 minuter med att få Linnea att somna.
Vi körde helt enkelt slut på dom! Vi lekte och lekte och jagade och kittlades och busade.. tillslut kröp Millan upp i våran säng och försökte böka ner sig, och då var det bara att borsta tänderna och sen somnade hon på tre röda! hihi

Är på shoppinghumör.. vill köpa en gungstol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0