-13 grader

svinkallt ute!
Och vad gör vi? jo vi bäddar ner barnen i fleecekläder, overaller, åkpåsar och filtar och ger oss ut på en långpromenad. Efter ungefär 5 minuter känner inte Micke sina ben längre!
-Ska vi vända? frågar jag honom
-Nä, nu är det lika bra att fortsätta!

Så vi traskar runt halva Märsta, bort mot Sundveda och blir helt förälskade i de små gulliga husen! Jag som drog på mig långkallingar/dubbla tröjor, en kofta samt min stoora fjällrävenmössa började bli lite varm i pälsen när vi var på hemvägen.

-Vi flyttar aldrig till Norrland!!! säger micke medans han bortstar bort lite is från skägget..

Han mummlar nogot om en sköldpadda i byxan och varmfodrade kallingar.. Nej, boxer heter det ju.. jag får inte säga kallingar för sånna har ju bara gubbar! hehe

På hemvägen hälsar vi på min mormor och morfar och dricker lite kaffe och fikar. Värmer oss lite sen traskar vi hemmåt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0