Lägenhetsbrand på Norris

Ja det har brunnit i en lägenhet här vid oss, bara ett hus emellan! Micke satt vid datan och försökte få igång ett spel, barnen åt mellis och jag stog bredvid och filosoferade.. jag står och tittar ut genom fönstret och ser en massa vit rök bolmma upp bakom ett hus.. kalla mig blåst eller vad som hellst men jag är helt säker på att dom borstar bort massa snö?!? fråga mig inte hur jag fick ihop det. . Efter en stunf ställer sig micke upp och ser röken

-fan vad det ryker! Brinner det eller?
-Neeeej, dom håller väl på att sopa bort snö med en sån där maskin eller nåt!!
-Det är ju hur mycket rök som hellst!
-Nej det är bara snö! Säger jag

Efter någon timma eller två ska vi gå till affären och köpa mjölk och ser då en brandchefsbil stå vid vändplan..

Ojdå.. det har nog brunnit ändå!

På vägen tillbaka är vi så nyfikna så vi tar en lite"genväg" förbi huset som hade brunnit! Och det var riktigt otäckt! Lägenheten måste ha varit helt övertänd, fönstret var trasigt i köket, kolsvarta gardiner hängde kvar och det lucktade.. jättekonstigt! Inte som brand tycker jag.. mer ruttet eller nåt!

Verkar som att ingen kom till skada iallfall, läste det på www.marsta.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0