Helgen.. sista semesterdagarna

Vad fort en vecka har gått.. och vad har man lyckats åstakomma? Det minns jag inte ens..

I fredags satt jag och barnen och tittade på åska och blixtrar och en snutta djungelregn!!
Jag sprang runt i lägenheten som en yr höna och röck ur varenda kontakt som satt i väggen.. så gjorde vi när vi var små, och det fanns säkert en bra annledning till det!

Senare på kvällen kom Mickes kompis Philip över. Grabbarna satt och tog nån öl och jag min cider. Vi pratade om allt möjligt och lyssnade på gammal musik, hade jätte trevligt! Lite senare kom Philips flickvän Ylva också.
Tiden gick och plötsligt var kl nästan 1 på natten! Det går fort när man har kul, så är det bara!

I lördags var vi hos Therese och Daniel som ganska nyligen köpt sig ett hus på landet! (jag är måttligt avundsjuk på dom)
Världens största tomt hade dom, perfekt för barnen att springa omkring, och huset var minst lika mysigt det.
Jag verkligen föll för det!
Vi åt grillspett och potatissallad, och till "efterrätt" grillades det marsmallos som sen åts upp mellan två mariekex! yummie säger jag!
Även detta en mycket trevlig kväll!

Idag då?
Ja jag fortsätter min fantastiska berättelse..nästan

Skulle ut med lillasyster Rebecka till farfar och fixa i hans trädgård.. men det gick absolut inte att vara där. Vi höll på att bli uppäta av mygg!! Jag har aldrig sett så många på en och samma gång.. äckelpäckeldjur!
Jag skulle köra lite med grästrimmern och kände hur det stack till på armen, trodde att det var stänk från gräset eller nåt, men när jag tittar på min arm så sitter det MINST 8 st och suger i sig mitt blod! blä

Så vi åkte därifrån, tog lite picknick i bilen och sen begav vi oss till pappas jobb där han höll på att fixa lite..
Det var så kul att träffa honom igen! Vet inte vad som händer med mig, men varje gång vi ses så känner jag mig som en liten 5-årig flicka som inte sett sin pappa på jättelänge! Hade bara lust att slänga mig i hans famn och aldrig släppa!

Han visade oss sin nya fina maskin..(minns inte vad det kallas, men det var inte en grävmaskin.. ser ut som en jättestor traktor, lastmaskin?)
hehe.. det är verkligen hans ögonsten, han har inte ens skor på sig i hytten, för han vill inte att det ska bli smutsigt! hihi sött eller knasigt? sött tycker jag..

Bilder kommer, jag har hela kameran full med MASSA kort.. ska bara ta mig tid!

Nu ska vi ses film.. och äta lite godis! mmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0