Barnställning

Vad gör man när man vaknar 6:15 av att barnen ivrigt försöker sätta igång dvd:n i vardagrummet, och dom lyckas! Dessvärre når dom inte att sätta igång Tv:n, så det blir bara massa ljud, vilket resulterar i att dom ännu mer ivrigt trycker på alla knappar som finns! 
Jag, som är extremt trött idag, skyndar mig så fort jag kan, ungefär som en sköldpadda, och sätter igång filmen! Barnen blir överlyckligar och emilia vrålar "tack så hämskt mycket mamma" 

Sen går jag och slänger ihop lite "nam nam" (välling) diskar vår monsterdisk jag inte hann med igår! Ocg efter det är det dags att bädda sängen..
Nu när allt detta är gjort känns det jäkligt bra faktiskt! 

Men det bara är så, vissa dagar vaknar man på helt fel sida! 

Idag ska jag försöka locka hit min farfar, vill bjuda honom på lite fika.. får se hur det går.. 
om det inte regnar allt för mycket så blir det utgång med barnen.. vad mer ska vi hitta på? 
Bada, bygga med lego.. hmm.. ja vi får så!

Nu ska jag ta mina söta monsterbarn!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0