Märsta VS Sigtuna

Det pågår en ständig kamp mellan dessa två orter i Sigtuna kommun. 
Ber känsliga läsare redan nu att förstå ironin med mitt inlägg..

"I Märsta flyger till och med kråkorna upp och ner"  är en inte helt ovanlig kommentar!

Jag kontrar såklart direkt med att:
"Sigtunabor är så fisförnäma att dom handlar på Willys men lägger varorna i Ica-kassar" 

Som ni vet är jag märstabo, och min andra hälft Sigtunabo.. såklart.. och det är med glimten i ögat vi utför denna lilla strid!

En morgon när jag var lite trött så satte jag på mig tröjan bak-och-fram och ut-och-in..

"Är det så ni gör i Märsta, vänder på tröjan när den är skitig"  HAHA ibland är han finurlig!

Jag frågade också hur han kort skulle beskriva en "märstabo" och svaret löd: "kaxig"

Skulle jag själv fått frågan om en Sigtunabo hade svaret såklart varit : "störst, bäst och vackrast" 

Kampen fortsätter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0