Sniglar, maskar, gråsuggor mm

Idag på förmiddagen åkte jag och lillesyster Rebecka ut till våran farfar för att hjälpa honom i trädgården.
Det handlade om att fixa i ordning i rabatter som nästintill grot igen, resa fram "stigen" in till huset och lite annat.

Det är ju dessvärre så, att när man blir gammal så orkar man inte sånt längre.. då är det tur att man har två pigga och hjälpvilliga barnbarn!

Men herregud så vi slet! Jag överdriver inte när jag säger att svetten RANN!!! Men vi kom också en bra bit på väg!
Har brännt mig på bränn-nässlor som var över 1 meter höga, tror systeryster lyckades bränna sig på rumpan! Vi har slängt iväg minst 30 sniglar.. av misstag kapat ett antal maskar på mitten och jag vet inte HUR många andra äckelpeckel djur jag sett!

Hade också med mig lite kaffe till gubben, vilket uppskattades!

Väl hemma tog jag mig en välförtjänt dusch, micke fick leta efter fästingar (hittade inga) sen åkte vi till Sigtuna och svärföräldrarna.

Där var det lek för hela slanten och Emilia som hade sin cykel med sig cyklade för fullt!
Blev också bjudna på Evas supergoda lasagne! mmmm.. me like!

Nu är vi hemma igen, barnen sover.. jag mår illa över all mat jag tröck i mig och Micke ligger och väntar på att jag ska blogga klart så vi kan kolla på "step brothers" som vi hyrt!

var säkert något mer jag skulle berätta för er, men det kommer i morgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0