blubb blubb

... så låter min mage just nu, vet inte vad den håller på med?? Uppblåst som en luftballong, ser ut som att jag är gravid i 50:e veckan typ!! ååh.. hoppas inte magsjuka är på G!!
Har lust att krypa ner i sängen redan nu, men det kan jag inte.. måste plugga!!!

Idag gjorde jag det enkelt för mig och lät barnen vara med att laga mat! satte på dom varsitt förkläde och sen stod dom hur nöjda som hellst vid diskbänken och höll på, hellre det än att ha två jättegriniga barn som står och rycker mig i benet!
Vi lagade spagetti och köttfärssås och Emilia ville inte alls ha köttfärs, bara pasta, även här lät jag henne göra som hon vill och gav henne bara spagettin. Blir liiite osäker på mig själv om jag gör rätt? Visserligen vet jag ju att det hade blivit 3:e världskriget om hon fått köttfärsåsen på tallriken och totalvägrat äta, nu åt hon ju iallafall och dessutom ville hon ha köttfärs sen när hon såg att vi andra åt

- mmm gott mamma? också ha!!

Jag är väldigt säker på mig själv som mamma, menar att jag tycker att jag gör bra, men i vissa lägen kan jag bli lite osäker..
Jag låter ju barnen göra ganska mycket, så länge dom inte kan göra sig illa.

Någon som vill dela med sig om sina åsikter?

Hur bestämmd ska man vara åt en 2 åring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0