Ny vecka

Millan är fortfarande sjuk, eller hostan är bättre och febern är helt borta.. men hon är inte riktigt sig själv än! Peppar peppar så har hon varit ganska pigg hela dagen, vi får se om det blir förskola i morgon. 

Eftersom jag inte vill missa mer av min praktik så ringde jag handledaren idag och berättade att Emilia fortfarande är hemma, frågade om jag kunde komma när Micke kom hem från jobbet istället.. och det var inga problem! skönt säger jag bara!! Då får jag ihop lite fler timmar iallfall!! 

På onsdag har jag ett tema som ska vara inne och idag medans Emilia sov hann jag påbörja det arbetet iallfall.. blev inte så mycket plugg förra veckan då båda barnen var sjuka.. men blir rätt sliten själv även om man inte sjuk, det tar på krafterna när barnen är sjuka.. så är det bara. 

I morse kom Mickes föräldrar hem från thailand och vi längtar tills vi ska få träffa dom igen.. bli lite avundsjuka på hur bruna dom blivit.. själv är man nästan genomskinlig!! 

Linnea är på förskolan idag, verkar som det gått bra eftersom dom inte har ringt! Föresten.. kan ju inte låta bli att bli lite smårgrinig! Pratade med en av Linneas fröknar i morse och hon berättade att dom misstänkter att det är mykoplasma (har för mig att dom sa det) som härjar!! En bakterie och inte ett VIRUS som läkarhusen så gärna vill få alla sjukdomar till..
Blir så förbannad att man inte kan testa på en gång!! Nej nej.. ge alla lite hostmedicin sen är det bra! Hellst vill dom väl att ingen ska komma till läkarhusen, printa in i allas hjärnor att vi alla bara har virus som inte går att bota så kan dom sitta med sina löner och pilla sig i naveln hela dagarna! blää.. 

Nej, om man ska ta och gossa lite med Millan kanske.. hon vaknade nu hör jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0