Min praktik!

Wow wow wow..

Idag går jag på lyckorus! Jag har fått sett min första operation.. eller ja, vet inte riktigt om det ens  kallas operation men ett ingrepp var det iallfall.. en PCI.. ballongvidgning och byte av hjärtklaff!

Man går in genom ljumsken och för in en grej till hjärtat!

Mickes kommentar var ungefär.. Vadå, man kör ju bara upp en pinne, var väl inget speciellt.

Men fatta att man KAN köra upp en pinne genom ljumsken upp till hjärtat!!! Och sen grejsilimojsa med den och poff så är patienten frisk, eller bättre.

Hur som helst så var det helt fantastiskt, kirurger är gudar i mina ögon! Jag vill bli kirurg!
JAAA.. det är det jag ska bli! Kirurg! Självklart är det en lång utbildning men vadå.. jag är 25 och ska jobbar tills jag är minst 65.. 40 år kvar till pension! Så jag hinner nog! Spännande..

Men först ska jag avsluta min undersköterskautbildning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0