Takida och laktosfritt???

Det var en tid sen jag uppdaterade här och mycket kul och spännande har hänt sedan dess!!

Kan börja med den gladaste nyheten (om någon av någon anledning missat det) Jag har fått ett vikariat på KS som gäller ett år!! Det blir på Thoraxkliniken där jag utförde min praktik! Det är nästan för bra för att vara sant, jag blir nästan lite osäker.. tänk om jag har drömt det här! Snacka om pinsamt..
Nä, jag har ett vittne, min lillasyster var här när chefen ringde och gav mig det glada beskedet! Hon kan intyga om mina stuttsar jag gjorde i köket efter jag lagt på luren.

I fredags hade jag min bästaste vän över på middag. Det var urmysigt och vi tillverkade lövbiff med klyftpotatis och beasås. Mumms!! Pratade om allt mellan himel och jord, som vanligt, lyssnade på bra musik och bara var! Jättetrevligt verkligen och jag hoppas vi gör om det snart!!

Lördagen bestod av TAKIDA!!! Jag och Micke och ett gäng andra riktigt goa människor åt lite pizza tillsammans för att sen åka iväg till hovet. Eftersom jag hade lillasyster med mig (som förvisso är 15, men ni vet, en lillasyster är ALLTID en lillasyster) så hoppade vi över alkoholen och bänkade oss i stället med lite cola och en varsin påse chips..Mycket bra!
Konserten drog igång och det var bra drag! Snacka om att den mannen kan sjunga!!
Nu är det ju faktiskt så att jag precis varit på min första konsert, Green Day, och ingenting kan mäta sig med den upplevelsen. Så jag tänker inte ens jämföra dessa två band.
Det var iallfall hur bra som hellst!

I söndags, igår, hämtade vi hem våra brudar som varit hela helgen hos farmor och farfar. Dom hade haft en jättemysig helg och bakat bullar och lekt och grillat korv.
Emilia ville inte sova i sin säng igårkväll.. och det gjorde mig inte så mycket. Det var ju så gossigt att ha henne brevid sig när hon varit borta så länge! Linnea kom dessutom intraskades runt 2 tiden så då var jag världens nöjdaste mamma!

Emilia har haft en ganska uppblåst mage en längre tid, vi har egentligen inte reagerat så mycekt på det. Små barn kan ju ha lite putmage, men nu har hon börjat saga att hon har ont i magen. Så jag ringde bvc och vi ska nu prova två veckor med låglaktos eller laktosfritt. Till en början så ska vi bara ändra mjölken och yoghurten så får vi se hur det blir. Och jag mitt arsle gav mig ut i laktosdjungeln igår.. köpte på mig 5 liter svindyr laktosfri mjölk som vi ska ha hemma.. och till middagen börjar jag läsa på förpackningen och ser att det står (utmärkt till kaffet och matlagning, för dricksmjölk rekomenderar vi vår vanliga mellanmjölk) KUL.. vad är det vi har hemma då? Grädde????


Linda


Mikaela, Tess lillasyster.. med.. eumh.. whiskey? (jo hon dricker lagligt)


Tess gör ett tappert försök att få med så mycket som möjligt på kortet


Danne provkör massagetjofräsen.. (grymt skönt kan jag säga)


Sanna


Sannas man Chistoffer


Mina gullungar!!! Syskonkärlek eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0