Ambulans

Typiskt säger jag bara!

Vi kände ju oss så lugna igår, och valde att inte åka in till barnakuten.. men varken balkongen eller bilturen hjälpte och Linneas andning blev bara jobbigare och jobbigare.

Så jag ringde vårdguiden som tyckte att jag skulle få tid hos vårdcentralen, eftersom samma behandling görs där som på sjukhuset. Vi fick tid 10:30 och lillstumpan fick först kortison och sen adrenalin 3 ggr!! Men eftersom andningen ändå inte blev bättre så ringde dom efter ambulans.

Efter en stund så kom dom och jag åkte in med henne. På vägen in somnade hon (inte så konstigt eftersom hon sovit dåligt under natten och sen ingenting på dagen) Väl framme hade andingen lättat och läkaren berättade för mig att kortisonet (som ska vidga luftstrupen) inte verkar direkt utan det tar ett tag..okej.. visste dom inte det på vårdcentralen eller?

Men dom höll henne på observation i 1½ timma och sen fick vi åka hem.

Slutet gott allting gott!

Det som gör mig mest frustrerad just nu är okunskapen på vårdcentralen! Falsk krupp är ju så vanligt bland småbarn.. varför kan dom inte mer??
Dessutom blir man inte direkt lugn som förälder så läkaren tar fram stora läkarboken och söker på krupp då jag först talade om problemet! Jag fick till och med hjälpa henne med att säga att det börjar på f.. falsk krupp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0