Blinka lilla..

I morse när vi satt och åt frukost så såg jag en stjärna utanför fönstret..
Visade barnen och dom blev helt till sig! Linnea kunde inte släppa blicken och det slutade med att vi hade värsta sångstunden på morgonen.. "blinka lilla stjärna där.." "ser du stjärnan i det blååå..."

Ett litet problem har uppstått här hemma..

Som jag skrev tidigare så har katten Stellan börjat kissa på badrumsmattan. Har kommit fram till följande:

Det är inget fel på varken kattlådan eller kattsanden, eftersom hade både kissar och bajsar där. Men, han har något emot just mattan, för när den ligger där så kissar han på den, tar vi bort den så kissar han bara på lådan.
Enkelt tänker ni, det är väl bara ta bort mattan så är problemet löst!

Men nej, så fungerar det inte här hemma.. jag har ju en sambo som är minst lika envis som katten! Mattan ska ligga kvar! Han tror verkligen att Stellan kommer ge upp efter ett tag..

Någon som har något bra tips?




Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tycker ni ska ta bort mattan, för när en katt väl börjat kissa inne, kan den börja kissa på andraställen. Och det kanske inte är så smikrande ;) En katt som väl börjar har väldigt svårt att sluta, så jag hade nog tagit bort den! :)

2009-10-06 @ 07:50:58
URL: http://petraplutt.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej

Ett tips är att strö lite vitpeppar på mattan, Stellan kommer att nysa ett tag och sen förhoppningsvis undvika mattan. Annars finns det "fy sprej" på djuraffären att köpa, det ska visst också fungera bra. Ha det bra och ge tjejerna en kram från mig

2009-10-06 @ 11:02:27
Postat av: LInda

Hälsa sötnosen där hemma att han kan ge upp sin taktik, STELLAN kommer inte att ge sig!!!

PUSS

2009-10-06 @ 12:23:27
Postat av: JEnny

sager samma som Susanne.. vitpeppar!!



Hoppas alt e bra med er!

Kramar from Indiana

2009-10-07 @ 04:45:31
Postat av: anonym

Jag hade själv det där problemet med min katt, och tyvärr så får ni nog göra er av med mattan, för när katten väl har börjat kissa på mattan så är det kört.

Spelar ingen roll hur många ggr ni tvättar den, katten känner lukten oavsett och tror då att den får fortsätta.



2009-10-07 @ 16:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0