Mardröm!

Vaknade alldeles kallsvettig i morse..
Det var den värstaste mardrömmen i mitt liv!
Jag drömde om vårt bröllop, och det var en total katastrof!!!

Folk hade samlats i en aula i gymnasiet här i Märsta.. det satt minst 150 pers på "läktaren", helt objudna. 
Helt plötsligt gick min mamma upp på scenen och började sjunga! Jag stod på sidan om, i mjukiskläder, helt osminkad och bråkade med ett par kineser som skulle ha ett chokladparty, på scenen, samtidigt som jag skulle gifta mig där. Efter både hot och gråt så fick jag iväg dom!

Snart fick jag även tag på min mor och frågade om jag inte skulle gifta mig INNAN själva festen började.. men hon tyckte det var onödigt.

Paniken började bryta ut när jag skulle göra i ordning mig.. Klänningen hängde som en gardin på mig, mina skor hade olika långa klackar (eller så var mina ben ojämna) för jag haltade.. Jag hade glömt att boka både makeup och frisör.. det ända jag hade var ett diadem som satt alldeles gräsligt.

Mitt upp i allt elände upptäckte jag att min Tärna var borta.. hon hade lämnat mig!
Jag skrek rakt ut att det här var den värsta dagen i mitt liv!!

Några minuter senare var jag klar, och jag och Micke gick upp på scenen för att gifta oss. Folk klappade händerna, gav oss blommor, och jag höll ett tacktal för att alla hade kommit..

Sen började jag sjunga "That Don't Impress Me Much med Shania Twain"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0