Seriously

Mina idéer är slut.. jag har hjärntorka!!!

Emilia har nog åkt på värsta sortens "trots"... OCH JAG VET INTE VAD JAG SKA TA MIG TILL!!!

Hon skriker hela tiden.. när jag ska borsta håret på henne, klippa hennes naglar, tvätta hennes hår..
När hon ska klä på sig, när hon ska byta om, när hon inte får som hon vill..
Hon skriker när HON gjort illa sin lillasyster och vi säger åt henne att säga förlåt.. bara massa skrik skrik skrik!!

Och alla vänliga själar kommer med råd om att det bara är att härda ut.. det går över!!
Men finns det INGA konkreta tips.. ska man ignonera? Ska man ta fajen.. jag har provat allt!!

Och det största problemet är (och det vet ju alla som känner våran dotter) att när hon skriker så låter det.. högt.
Hon vrålar som om hon håller på att dö..minst, och det kan vara bara när man säger till henne att det är sovdags!!

Tänker inte ens förklara att jag älskar både mina döttrar mer än allt annat i världen, för det tar jag för givet att ni redan förstår. Och när hon inte är trotsig så är hon världens underbaraste och vänligaste tjej!

Går och gömmer mig någonstans tror jag. .

Kommentarer
Postat av: Petra

Försök att ta det lugnt men bestämt!

Freja är också i VÄRSTA trotsen, så jäkla jobbigt.

Ändock kvarstår att trots är en utvecklingsfas, och det är ditt jobb som mamma att leda henne rätt. Alltså inte svära o och skrika tillbaka.

Men jag vet, många gånger har tålamodet trytit.

Du är världens bästa mamma Erika! Du gör säkert rätt i alla lägen. Vi är alla där nångång med våra barn och det är så jäkla jobbigt, men tänk vad skönt när det är över..

Men andas 140 elva gånger och försök att ta det lugnt :)

Repetera mantrat: " det är en fas, det är en fas" :)

Jag börjar förrsten tro att våra grannar kommer ringa socialen snart ;)



Kram Petra

2010-08-13 @ 15:08:57
URL: http://petraplutt.blogg.se/
Postat av: maria

hellu erika!

Jag kan trösta dig med att det EXAKT samma lika 3 års trots hos mig. Huuuu! Ibland får man andas o räkna till 10...=)



Mitt heta tips, eller mitt trufkort jag har är att tävla. Typ: Jag åker en snabbare bil än dig och kör snabbare in i badrummet (för att borsta tänderna eller duscha..)O så springer man. Brukar alltid funka om det inte är en riktigt smaskig trotsdag=)



Ni har jätte söta tjejer=)=) kram



2010-08-13 @ 18:20:20
URL: http://ekersens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0