Skönt att det händer något!

Jag tycker ganska mycket, och jag vill ännu mer.. Men vad gör man när man inte kan stå upp för allt man tycker? Jag är inte så rakryggad, jag har inget skinn på näsan, när någon höjer rösten till mig gråter jag och börjar skaka.
Då är det lättare att ta ett steg tillbaka och inte säga något alls. Inte sticka ut, bara flyta med..

Men någonting jag faktiskt kan, och älskar, är att skriva. Det kan jag, och tack vare vår underbara utveckling och teknik, så kan även lilla jag få mina ord och tankar överförda till andra.

I vårat bostadsområde kör det runt mopeder som galningar, speciellt kring vår förskola. Och jag skulle aldrig kunna gå till våran hyresvärd, slå näven i bordet och kräva att de gör någonting! Jag skulle stå där, pipa lite med min yngligaste röst, le mitt bredaste leende och snällt be dom eventuellt sätta upp en bom eller liknande.
Jag är inte personen som man tar på allvar.

Men...

I måndags, skickade jag iväg ett mail till hyresvärden, där jag ganska bestämmt fick chansen att uttrycka mig. Förklara hur det låg till och vad som måste göras.
Idag, fredag ligger det hinder på vägen som gör att mopederna måste sakta in!


Kommentarer
Postat av: dee

Yeey! Hallelulja, du är grym ;)

2010-08-27 @ 14:32:03
Postat av: Silvina

Du har varit riktigt modig! De som inte vågar ta saker face to face brukar även ha svårt för att skriva och klaga! =)

Fortsätt så och kom ihåg att för att få skinn på näsan måste man ha blivit riven en massa gånger! Om du förstår vad jag menar :)

2010-08-27 @ 19:12:54
URL: http://silviina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0