Emilia fyra år!

Gnuggar mig fortfarande i huvudet när jag tänker på det.. Emilia, fyra år! Kändes ju som att det vi IGÅR som jag och Micke fick henne!
Våran älskade lilla flicka!

Dagen började tidigt.. kl 05:30 vaknade jag av att jag hörde Emilia prata med Stellan inne i sitt rum.. så jag Micke och Linnea grabbade snabbt tag i presenterna och tågade in som sångfåglar till födelsedagsbarnet! Skönsång var det dock inte, men men.. man kan ju inte få allt här i världen.

Av oss fick hon en liten "läro-laptop" Visserligen från 5 år, men som min syster sa så håller den ju längre då!
Den verkade faktiskt riktigt bra. Snar kommer hon kunna känna igen varenda bokstav i alfabetet!

Eftersom jag var ledig idag så var det öppethus hela dagen, och första gästen kom redan vid 11:30.. och sista gick hem 19:00.. och de har bara löst av varandra! Perfekt! Emilia har ju verkligen kunnat umgås med alla!

Rebecka var först..


.. och hon hann knappt in i hallen fören Emilia hade ryckt presenterna ur händer på henne. Som en gam!
Rebecka bidrog med Millans sköna outfit idag.. guldbyxor, en fin vit tunika (ej på bild), armband, halsband och blomman i håret!


Så otroligt vacker min lilla tjej!


Sen var det dags för tårtan! Och som jag kämpade med den! Problemen började redan när jag skulle skära sockerkakan i tre delar! Om jag fick bestämma så kunde glutenfritt hoppa upp och gömma sig där solen aldrig lyser! Det är tamejfan ooooomöjligt!!!
Mitt upp i allt tårtkaos så sitter Linnea och vill ha hjälp med den bärbara datorn för sjuttielftegången under 1 minut.. varpå jag säger lite irriterat!
-Ser du vad mamma gör nu???
-Ja.. du blir galen..

....

Inget mer om det!

Tårtan blev god iallafall..




Nea hugger in.. frysta jordgubbar är ingen större hit. Och Linnea höll nog med!


Mer presentgamar i våran hall!


Slutligen la sig sockerkicken och Millan satte sig och tillverkade ett halsbans med sina nya pärlor.


Efter halsbandstillverkningen hanns det även med lite pyssel som faster faster kom med!
Koftan är också från henne.. mycket mycket fin!

Tack alla söta och fina människor som kom och firade Emilias dag med oss! Vi är så lyckliga över att ha er i våra liv!

Ps.. barnkalaset är lite uppskjutet pga månad av födelsedag.. kommer i januari! Håll utkik i brevlådan vänner..

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ojojoj, tiden bara springer iväg!

En sak är säkert hon kommer bli en underbar människa när hon blir stor! Den som inte är med och ser det går ju verkligen miste om något! Ååh det värmer verkligen i hjärtat när man är med henne och Linnea också för den delen:) mosters älsklingar!

2010-12-11 @ 23:33:19
Postat av: Jenny

Grattis Emilia igen! Stor tjej nu! Att det redan har gått 4 år!!! Shit alltså.. snart är hon 18 och får gå ut på krogen :P



Måste också påpeka att tårtan ser fruktansvärt god ut! Det bara vattnas i munnen när jag kollar på bilden och jag vill bara ta en stor tugga!!! mmmm...



Hoppas allt är bra med dig och familjen!

Puss & Kram

2010-12-15 @ 00:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0