Hej... det var länge sen!

Det otroligt fina väder vi har gör ju att man inte sitter vid datorn så mycket.. man har ju bättre saker för sig, eller hur?

Men nu sitter jag här iallafall.. Micke jobbar, jag börjar kl 13.. Och världens bästa barn är hos världens bästa farmor och farfar.
Dom har semester så tjejerna ska sova där i två dagar.. dom kommer få leka och bada och leka lite till! Så skönt att få slippa förskolan nu när det är sommar!

Snart har ju även Micke och jag den efterlängtade semestern så då ska jag inte göra något annat är att umgås med min familj!

Vad har hänt då? Under den senaste veckan och tre dagar som jag inte har skrivit någonting..

MASSOR!!!

Förra veckan inledde vi badsäsongen för i år.. har provat fyra olika badplatsen, och vårt mål den här sommaren är att hitta den ultimata badplatsen här i norrort!

Vi började med Steningebadet..
En stor och rymlig strand, långgrunt.. vilket är toppen när man har småbarn. Lite stening botten, men med ett par foppatofflor går det alldeles utmärkt.





Sen var vi och besökte nyupprustade Sjudargården i Sigtuna.
Jättefint var det med både gräs och sand.. men ett stort minus är ju att man knappt kan gå ut 2 meter innan man sjunker ner. Man får verkligen ha två ögon per barn.
Speciellt om man har en Linnea som jag, som bara traskar rakt ut, och inte är det minsta orädd!


Min tvååring som tar ett hopp ner i det blå..

Sen har vi även besökt Särstabadet i knivsta.
Som hittills är det bästa badet. Stor gräsmatta, långgrunt och inhängnat av bryggor för de minsta. Fin botten också.

Sen har vi varit på en hemlig badplats hos en kompis till Micke. Stenigt.. men som sagt, med tofflorna på så har man löst det problemet. Fördelen här är att det inte är så mycket folk. Perfekt för ett kvällsdopp!

Återkommer med min rapport om badstränderna när vi utforskat fler.. ge mig gärna tips på besplatser att besöka! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0