Tandläkarbesök och potatissallad..

Måndag.. vilken härlig dag! Hela veckan framför sig!

Idag efter jobbet strosade jag runt i vårt centrum, som egentligen borde vara olagligt att ens kalla sig centrum för det finns aboslut ingenting där.. bolaget och apoteket.. sen är det bara en massa yta!
Hur som hellst, så åt jag en glass med arbetskollegor och sen var det dags för det skräckinjagande tandläkarbesöket!

Men även det gick bra, hade fina tänder.. woohoo.. och om jag får skryta (vilket jag får eftersom det är min blogg) så har jag aldrig haft ett enda hål.

Väl hemma hade världens bästa sambo gjort kyckling och potatissallad med fetaost. Hemmagjort hela alltihopa! Det är min absoluta favoritmat just nu.. näst efter spagetti och köttfärssåsen!


Bilden är från Per Mobergs bok (världens bästa kokbok)

Väldigt enkelt..

koka potatis och låt svalna, hacka rödlök och häll i..
släng i lite bladsallad (jag köpte färdig småbladssalladsmix)
i med fetaost och en dressing bestående av lite olivolja, vitvinsvinäger och frans senap.. blanda!

Såå gott!! yummi


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du måste bara be Micke om hans recept på hemmagjord kyckling :P

2010-07-01 @ 17:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0