Vänner..

Vad är vänner? Och vart går gränsen mellan bekant och vän? Kan man gå tillbaka från vän till bekant om man inte längre umgås.. Kan man sluta vara vänner eller måste man göra slut där också?
I ordboken står det Vän: En person som man umgås förtroligt med.

Alltså en person som man kan lita på, en person som finns där i vått och torrt?
En person som inte är självisk, en person som ser ens fina sidor och aldrig pratar skit om en.

Aldrig pratar skit..

Har ni inte kännt någon gång när ni möter gamla vänner hur konstigt det känns.. Man vet liksom inte vad man ska säga.. Man har ingenting gemensamt längre, nästan så man vill gå omvägar bara för att slippa stå där och försöka komma på en ursäkt för att få fortsätta gå.

Jag är ganska duktig på att förlöjla mig i den här bloggen.. och jag är väldigt snabb på att skriva ut saker som jag kanske egentligen inte borde skriva.. lite för personlig ibland! Just nu håller jag mig.. Jag vill skriva världens story.. Men den handlar inte om mig.. Så jag låter bli!

Men jag säger en sak..
Vad är värst?
Dum i huvudet när du är nykter eller Dum i huvudet när du är full..

Kommentarer
Postat av: Andreas * Hvik

Bra skrivet.. Vad är en vänn? Någon man kan lita på och någon som kan stå bakom en när man faller.. Finns inte så många!

2010-06-28 @ 08:35:09
URL: http://Hallstatipset.se
Postat av: Petra

Jag kan inget mer än att hålla med dig, jag har på sistonde funderat väldigt mycket på olika relationer inom vänskap. Vet dock inte vad jag kommit fram till..

2010-06-28 @ 11:41:13
URL: http://lovecuffs.wordpress.com/
Postat av: Linda

Mycket riktigt gumman!!!!

Hoppas innerligt att jag är din VÄN!!!

Puss och Kram

2010-06-28 @ 12:13:29
Postat av: Angelica Eriksson

En vän tycker jag är någon som alltid finns där för en vad det än handlar om.. kan säga vad den tycker och tänker.. ljuger inte för en hugger en inte i ryggen... finns inte många såna personer idag tyvärr...



Jag tror nog att det är värre om man är dum i huvudet när man är nykter ? :S



2010-06-28 @ 23:10:39
Postat av: Veronica

Jag saknar tiden från när vi träffades.. Vad hände? Jag vet att jag har varit dålig på att höra av mig, så det är en orsak. Men vi saknar faktiskt er!

2010-07-02 @ 09:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0