Våran helg!

Idag är det söndag, helgen är snart förbi.. Men vi har haft en toppenhelg så det gör inget! Dessutom är det snart helg igen :D

I går åkte vi långt och tjotahejti och hälsade på några vänner som vi inte sett på länge! De bjöd på middag och det var riktigt kul att se dom igen! Tjejerna lekte och lekte, de hade knappt tid att äta!
Maten var jättegod!!! Det bjöds på klyftpotatis, grillat (årets första) och god sallad och lite olika kalla goda såser! Jag väntar ivrigt på matbloggen Maria! :D Till efterrätt åt vi annanspaj och hallontårta.. superduper!! Nästa gång bjuder vi!

Och idag har vi slängt runt lite överallt! Var till uppsala och köpte nåt till bilen.. (ska strypa den där bilen långsamt en vacker dag)
Sen sprang vi in på Toy's R us.. eller vad det nu heter.. köpte en fotboll till tjejerna och Micke köpte en drake.. (han försöker inbilla mig att den är allas men jag vet nog att det är pappas nya leksak) hehe


Linnea hemma hos Colle och Maria.. ser ut som att hon flirtar!


Emilia lekte för fullt.. så hon var nära på att missa fikat! Tack och lov så hann hon in i köket innan vi skulle åka och fick sig en bit hon med.. attans vilken tur hon hade ..


Emilia visar upp den nya fina bollen


Pappa och tjejerna förbereder draken!

'
Jag höll allvarligt talat på att skratta ihjäl mig!! Har aldrig sett honom springa så fort någon gång!! hahaha


Linnea sitter och väntar på att få leka med draken..


Äntligen var det Linneas tur


sen var det Emilias tur


Gladfisan


Fotbollsproffs nästa??


Tillslut gav vinden upp så då fick Micke lira lite boll med tjejerna istället

När vi väl kom hem så var det ingen katt som mötte upp oss i dörren.. mycket ovanligt och jag kände på mig att det var något fel.. Så jag gick ut på ballkongen och tittade ner, och mycket riktigt satt en mycket liten katt där nere och tittade upp med ledsna ögon och mjaoade!! (vi bor inte så högt upp)
Helt plötsligt blev det världens pådrag.. Emilia skrek något om att vi var poliser som skulle rädda Stellan! sagt var gjort och snart var vi ute igen och hämtade hem honom.. han var mycket tacksam när vi kom kan jag säga! Borta bra med hemma bäst.. även för små katter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0