Galet

Vilken dag det var igår.. har nog aldrig varit så upprörd som jag var då!
Vi kommer dit och möts av världens stelaste robot som ska föreställa barnmorska eller vad hon nu var. Talar till Emilia som om det vore någon uttagning till armen.

"Sätt in hälarna mot väggen" "nej, hälarna"

eeh... ja hon är 3 år, är inte säker på om hon ens VET vad hälar är för något. .

Sen shvichar vi runt i korridorer och någonstans säger hon till mig att det är "återbesök" på torsdag och det är då själva gastroskopin ska göras..

va? Vaaaa... jävla virrpanna!! Här har Emilia gått och FASTAT i flera timmar, vi har förberett mentalt för att våran dotter ska sövas ner och man ska grejja i hennes tarm!!
Men istället fick vi bara en massa information, som man lika gärna kunde fått på ett papper samma dag som undersökningen ska äga rum, för man får iallafall vänta så mycket!

Tack, jag blev åter igen påmind om varför jag valde att INTE jobba på KS..
Självklart finns de dom som kan sitt jobb och har ett bra bemötande, men dom är få och knappt märkbara.. Robotarna inom sjukvården tar över. Det är stelt och som patient eller anhörig blir man sedd som jobbig och bara till besvär.

Men på torsdag åker vi in, tidigt och då ska det iallafall bli gjort.

Idag är tjejerna hemma med mig, hann ju inte träffa dom något i helgen så jag passar på idag. Vi har hunnit leka och måla tavlor. Nu ska vi snart börja med maten och sen går vi ut!


Kommentarer
Postat av: Lillebror

Älskar er alla! :) Saknaden är stor måste komma och hälsa på er snart :) Pusspuss på er alla hoppas ni alla mår bra :) <3

2010-03-21 @ 22:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0