Insikt..

Idag är en sån där dag som jag verkligen har klurat på livet. Har kommit fram till otroligt fyndiga, och egentligen självklara saker. Självklara saker som i att alla människor vet och förmodligen tycker samma. Problemet är att det är en sak att tycka, och en annan att verkligen leva efter det.

Jag har alltid, alltid brytt mig om vad folk tycker och tänker. Många gånger har jag till och med praktiskt taget glömt bort mig själv och levt efter hur andra vill eller förväntar sig av mig. Jag har sagt vad som förväntas höras av mig, och mina egna åsikter har gått och gömt sig.

Frustrationen av att hela tiden svälja sig själv för att göra andra nöjda har nått sin topp, och det är slut på det nu.. Kanske har det med åldern att göra, att jag numera börjar bli så självsäker på mig själv att jag förstår att jag duger som jag är. Självsäkerhet som säger "det här är jag, och passar det inte så dra"

Det är mitt liv, och livet är kort.. och jag har själv ansvar för vad jag gör med det. Och jag är alldeles för full av liv för att se på medans det rinner iväg.

Så kliv på mitt tåg, eller stå vid sidan och se hur jag susar förbi..


Kommentarer
Postat av: dee

Fin bild på dig!! :) Jag hoppar på tåget! :)

2010-03-22 @ 11:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0