Slut på det roliga..

Magsjuka.. IGEN!! Trodde inte att det var möjligt, men efter lite googleforskning så kan man tydligen få det flera gånger. OM det nu är det.. jag vet inte alls. Tack gode gud för att man bara är bosatt på toaletten 1 dygn.. sen kan man ta vilken skit som helst, sen är man oövervinnerlig!

Hur som helst så har jag fått för mig att börja leva lite nyttigare. Inga drastiska dieter eller något sådant trams, men däremot så har jag gett upp mitt älskade kaffe!! Mjo.. jag kunde lätt brygga fyra koppar och helt själv slänga i mig allt till frukost (jag har en väldigt stor kopp)
Jag misstänker att min kroniska huvudvärk är ett avväningstecken! Men den kommer gå över..och gör den inte det så kan man ställa sig frågan vad som är värst.. 4 koppar kaffe om dagen, (minst) eller äta alldeles för mycket alvedon!

Skämtosido..

Idag är det alltså en dag utan att jag behövt kräkas en endaste gång, vilket betyder att man då börjar få all värk i kroppen igen.. det gör ont i min hud till och med! Så mycket har jag tagit i.. förstår ni ?
Till på köpet så får man ju inte ha barnen på förskolan om någon i familjen har magsjuka, så efter en innedag, med film och bråk och en hel del lek så släpade jag mig ut idag..
Känndes förvisso väldigt skönt att få lite frisk luft, tror man blir lite friskare bara av det, MEN.. vad faaan är det med all snö?? Jag kom ju inte ens över övergångsstället.. för det hade plötsligt växt upp en skidbacke på andra sidan!! Jag tog satts, spännde varje muskel i kroppen och praktiskt taget slängde över vagnen, med barnen i!!! Måste varit en rolig syn för alla förbipasserande.. Jag däremot planerade en stor tistel till lokaltidningen som jag alltid gör när jag blir förbannad!

Så.. nu vet ni lite om läget här..

ska gå och skala potatis nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0