Livet är inte en dans på rosor..

Några gånger i livet så träffar man personer som verkligen berör en.. och vars liv får en att stanna upp och tänka till!
Jag har en sånn vän i mitt liv nu.. och jag är otroligt glad och jag känner mig lyckligt lottad över att ha henne i mitt liv! Hon är en underbar människa och hon sprider glädje omkring sig.. Dom är få, men när man väl hittar dom så ska man hålla hårt, och det tänker jag göra nu..

"Livet är inte en dans på rosor" skrev jag som rubrik..
Och det är just vad min underbara person gå igenom nu, hon lever i det.. och det går inte att göra något åt det förutom att bara "genomleva" det.. (finns det ens ett sånt ord?)

Det som händer henne berör mig, in i benmärgen.. jag känner med henne och jag kan på något sett relatera så mycket saker till det..
Jag blir också påmind om hur bra jag själv har det!
Mina problem är inga problem.. Jag skäms över att ens ha trott att jag har problem..
pffs...

Uppvaknande är ett ord jag vill använda.. det kommer lite då och då i ens liv.. som att någon slår en på käften, så att man vaknar och ser med klara ögon på livet.. tills man efter en stund glider tillbaka in i dimman..


Kommentarer
Postat av: John Eriksson

Det var fint skrivit Erika..

2010-10-19 @ 17:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0