Nu är det helg!

Så var denna jobbvecka avklarad! Den var lååång, men jag klagar inte.. vanligtvis så går ju veckorna så fort, och när de väl går långsamt så är det väl bara njuta!

Strålande väder har det varit i veckan! Man blir riktigt lycklig tycker jag!
Igår på jobbet så tog vi alla tanter och gubbar (på avdelningen) och åkte och fikade, riktigt mysigt och man såg hur de riktigt sken upp!
Det är mycket prat just om äldrevården i Sverige, och hur illa många har. Men, jag åker med ett leende på läpparna både till och från jobbet, mycket av den anledningen att vi gör ett fantastiskt jobb. Våra äldre kommer ut i friska luften, våra äldre får lagad mat varje dag, som vi själva tillagar. Vi skriver egna veckomenyer vilket gör att våra boende faktiskt är med och påverkar vad det blir för mat, man går och lägger sig när man själv vill och vaknar när man vill. Saker som är så självklara att det egentligen är pinsamt att ens påpeka det. Men tyvärr så är det inte så överallt. Tyvärr så är Sverige ett land med en gräslig syn på äldre. För när man är äldre och gammal så är det precis som att man blir omyndigförklarad och fråntagen sin värdighet! Man blir en "sak" och det är några politiker som ska bestämma om din framtid, om du ska ha lagad mat eller mat värmd i micro, om du ska få duscha 1 eller två gånger i veckan.. beslut ska tas för om du ska få hjälp att vattna blommorna eller bara få tvätten tvättat.
ursh och fy.. nu blev jag upprörd!

Nä, jag slutar nu..för "mina" äldre har det bra och jag har gott samvete när jag nu tar helg!


Kommentarer
Postat av: John Eriksson

Det var fint sagt Erika....

2010-10-01 @ 16:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0