brum brum

Idag har jag hoppat upp på hästkrafterna igen! Eee.. jag har övningskört!
Och denna gång kändes det hur bra som helst!

Vi tränade lite landsvägskörning (vilket inte är det enklaste) körde runt i odelsala på smala vägar, tur att man känner sig lite hemma där!
Sen fortsatte vi gamla vägen mot uppsala, av mot sigtuna.. vidare mot märsta! (Berättar min körrunda så ni i fortsättningen kan hålla er undan just de vägarna)

Gick ju faktiskt bra, förutom när jag skulle in i rondellen i Sigtuna! Det är inte riktigt okej att köra in i en rondell med 5:ans växel.. för när man väl är inne i rondellen, så måste man svänga.. och då är det svårt att göra just något annat!! Iallafall om man heter Erika!  Hade fasliga problem att få i en längre växel.. bilen lät lite lustigt när jag skulle svänga ut, MEN.. vi överlevde, och jag körde inte rakt igenom den!
Dessutom körde vi igenom 4 andra rodeller efter det så jag börjar nog få in snitsen! (har dock lång väg kvar att gå)

Undrar föresten om det inte vilar en förbannelse för Sigtuna, för det är bara där som jag misslyckas totalt varje gång.. staden kanske känner på sig att jag är Märstabo? pff.. ska nog allt visa vad jag går för!

Nu ska jag nynna lite på sången "bättre och bättre dag för dag.. " och sen glutta lite på film med gubben min!


Brum brum..

En sak som jag lärt mig idag! Det går inte så bra att bromsa med vänsterfot, känslan finns inte riktigt där och.. skrämde mig själv lite när vi helt plötsligt tvärnitade!


Kommentarer
Postat av: Therese

Vet du när jag övningskörde, var det just en rondell jag hade problem med. Den i sigtuna! tror att det är någe fel på den ;)

2010-09-27 @ 20:30:43
URL: http://nattstad.se/tessye
Postat av: Rebecka

Duär duktig du syster! Snart har du körkortet i handen :)

2010-09-28 @ 18:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0